25 Mart 2012 Pazar

Savaş Bonusları


Defans Zar Bonusları (DZB artıları ve eksileri)
Çok Kısa Mesafe (ÇK): 25

Kısa Mesafe (K):  50

Orta Mesafe (O): 75

Uzun Mesafe (U): 100 ve üstü

Korunmasız: 0

Hafif Korunma: 25

Normal Korunma: 75

Ağır Korunma: 150

Tam Korunma: (Kör Atışı)

Ufak Tefek Karakter (Çocuk boyutunda): +10

Minik Karakter (Fare Boyutunda): +30 veya daha fazla

Büyük Karakter(Araba, Helikopter vs…): -10

Çok Büyük Karakter (Dev Robot, Bina): -30 veya daha fazla

Yere Yatma: +10 (veya çimenli vb. ortamlarda, korunmasız durumdan hafif korunmaya geçirir)

Hareketli: Atikliğin yarısı kadar bonus, sniperlara karşı Atiklik + Serbest Koşu + z100 kadar bonus.


Atak Zar Bonusları (AZB artı ve eksileri)

Karakter ters elini kullanıyor: -20

Karakter 2 elli bir silahı tek el kullanıyor: -30

Karakter tek elli bir silahla yapması gereken hareketi 2 elli bir silahla yapıyor: -30

Bir hedefe odaklanmış ve ortaya çıkmasını bekliyor: +10 (Ateş eden sniper değilse düşmanın hareketli bonusunu bir tur siler)

Bir tur odaklanarak atış: +10 (Odaklandığından başka bir hedefe ateş ederse -20)

Taramalı Mod ÇK ve K: 0

Taramalı Mod O: 0

Tek Atış Modu O: +10

Taramalı Mod U: -50

Etkisiz Menzil: -50

Akrobatik Hareket + Atış:  -20

Ağır Makineli atışı altında: -20 ile -40 arası. Silaha göre değişir.

Çoklu hedef: Hedef başına -15 (2 kişi için -30 gibi, Hedeflerin birbirine yakın olması eksiyi azaltabilir)

Kişi erki yüksek silah kullanıyor: her 5 erk başına -10.

Görüşü Bulanık (Sis altında, Flaş etkisi geçerken, düşmanı sadece silüet şeklinde görüyorken): -25

Kör Atışı: -60 veya daha küçük

Yürürken Atış: -25 (Titrasyon bunu sıfırlar)

Koşarken Atış: -50 (Titrasyon bunu -10’a düşürür)

Orta derecede yaralı: 0

Ağır yaralı: -30

Gafil Avlama: 2 kat zarar.




MODİFİKASYON BONUSLARI

Lazer: ÇK ve K: +5

Dürbün: K mesafeye +5 veya O mesafeye +10

Kızıl Nokta: K: +5, O: +5

Akıllı Mermi: K: +5, O: +10, U: +25

Hedefleme Sistemi: K: O: +10

Akıllı Bağlantı: ÇK: +5, K: +5, O: +20, U: +50 (Her seferde tek bir mesafe türü seçilebilir)

Düşman Algılayıcı 1: Her mesafeye +5




Moral Bonusları

50-69arası: 0

70-79arası: +10 AZB

80-89 arası: +10 AZB, +10 DZB

90-99 arası: +10 AZB, +10 DZB +10 aktif yetenekler

100: +20 AZB, +20 DZB, +20 aktif yetenekler

40-49 arası: -10 AZB, -10 DZB, -10 Bütün yetenekler

30-39 arası: -20 AZB, -20 DZB -20 Bütün yetenekler

10-29 arası: -30 AZB, -30 DZB, -20 Bilgiler, -30 Aktif Yetenekler

1-9 arası: -50 AZB, -50 DZB, -20 Bilgiler, -50 Aktif Yetenekler

0: Bu karakter muhtemelen intihar edecektir.





SİLAHLARIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI


Tabancalar: Çok kısa ve kısa mesafelerde etkili, Orta mesafede ve Uzun mesafede etkisizdir. En büyük avantajı hızlı olmasıdır. Bu sayede ÇK mesafe savaşlarında büyük yarar sağlar. Modifiye edilebilir, güçlendirilebilir. En büyük dezavantajı verdiği zararın az olmasıdır.


Hafif Makineli Tüfekler: Çok kısa ve kısa mesafelerde etkilidir. Orta ve Uzun mesafelerde etkisizdir. En büyük avantajı hızlı olması ve seri ateş edebilmesidir. ÇK savaşlarında en çok yarar sağlayan silah türüdür. Dezavantajı ise orta ve uzun mesafede çok etkili olamamasıdır. Modifikasyon seçenekleri vardır.


Saldırı Tüfekleri/Makineli Tüfekler: Her mesafede etkisi vardır. Ama en çok orta mesafede yarar sağlar. En büyük avantajı çok modifiye seçeneği olmasıdır. Dezavantajları ise bonuslarının az olmasıdır.


Pompalı Tüfekler: Kısa ve çok kısa mesafelerde etkilidir. Orta ve Uzun mesafelerde etkisizdir. Avantajı yüksek zarar vermesidir. Fakat bunun yanında çok az modifikasyon seçeneği ve ÇK savaşlarında yeterince hızlı olamaması onun dezavantajıdır.


Ağır Makineli Silahlar/İleri Teknoloji Silahları: Kısa ve Orta mesafelerde etkilidir. ÇK mesafelerde etkilidir fakat kullanımı ustalık ister. Ateş ettiği kişiye eksi AZB verir. Uzun mesafede etkisizdir. Avantajı yüksek zırh deliciliği sayesinde verdiği yüksek zarardır. En büyük dezavantajları ise modifikasyon seçeneğinin çok az olması ve yavaş çalışmasıdır.


Yakın Dövüş/Arbede Silahları: Sadece ÇK mesafelerde etkilidirler. Fırlatma silahları en fazla Kısa mesafeye kadar etkili olur. Arbede mesafesinde kullanılabilecek en etkili yöntem/silah olmaları en büyük avantajlarıdır. Dezavantajları ise diğer mesafelerde yapacak bir şeyleri olmaması.


Sniperlar: Orta ve Uzun mesafelerde etkilidirler. Diğer mesafelerde etkisizdirler. Sniperlar orta ve uzun mesafedeki düşmanların mesafe ve korunma DZB’lerini 0 kabul ederek ateş ederler. Yani tam korunmada olmayan düşmanlar eğer sniper tüfeğinin menzili içerisindeyse DZB bonuslarına mesafesi 0’mış ve korunması da hiç yokmuş gibi ateş ederler. Sinperların en büyük avantajı uzun mesafelerdeki düşmanlarını çok kolay indirebiliyorken en büyük dezavantajı da yakına gelen düşmanlarına karşı hiçbir şey yapamaması.
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder